پرفكت ماني

رمز ارز

پرفكت ماني

۸۰ بازديد

پرفكت ماني

 

پرفكت ماني چيست و چه كاربردي دارد؟ 

 

امروزه در بازار ارز، واحدهاي پولي بسياري مبادله مي شود كه بسياري از آن ها، براي افراد معمولي شناخته شده نيستند. برخي از آن ها صرفا واحدهاي ارزي ديجيتال محسوب شده و برخي ديگر نيز به واحدهاي ارزي الكترونيكي معروف مي باشند.
تقريبا همه افراد با واحدهاي دلار، يورو، ريال، پوند و ساير ارزها، آشنايي دارند اما كمتر كسي را مي توان يافت كه با واحدهاي ارز الكترونيك نظير پرفكت ماني(Perfect Money)، وب ماني(Web Money)، پي پال(PayPal) و يا واحد هاي ارز ديجيتال و رمزنگاري شده نظير  بيت كوين ريپيل و اتريوم آشنايي داشته باشد. در اين مطلب قصد داريم در رابطه با پرفكت ماني صحبت كرده و اطلاعات جامعي را در رابطه با اين ارز الكترونيك ارائه دهيم.


پرفكت ماني چيست؟


خريد پرفكت ماني


 پرفكت ماني در واقع نوعي ارز الكترونيك محسوب مي شود كه ماهيت خارجي نداشته و همچون دلار يا يورو، داراي اسكناس و يا سكه قابل لمس نيست و تنها در حسابي با عنوان حساب پرفكت ماني قابل نگهداري و برداشت مي باشد. در حقيقت پرفكت ماني را مي توان نوعي حساب اينترنتي و بانك اينترنتي دانست كه از سال 2007 با علامت اختصاري PM  مي باشد، در كشور پاناما ثبت و شروع به كار نموده است، دانست.

اگر بخواهيم خيلي خلاصه و كوتاه  پرفكت ماني را تعريف كنيم ميتوانيم بگوييم پرفكت ماني يك سيستم پرداختي و مالي است كه به افراد اجازه ميدهد تراكنش هاي مالي خود را خيلي سريع و ايمن در بستر اينترنت انجام دهند. اين سيستم فرصت خوبي براي افرادي است كه بيشتر فعاليت هاي خود را به صورت آنلاين انجام مي دهند


اين واحد پولي بيشتر به عنوان واحدي براي خريد و فروش اينترنتي محسوب مي شود كه افراد با تهيه آن از صرافي اينترنتي، مي توانند در وب سايت هايي كه از اين ارز پشتيباني مي كنند خريد نمايند. اگر با حساب هاي الكترونيك نظير ويزا كارت يا مستر كارت آشنايي داشته باشيد، و يا حداقل چند مرتبه خريد اينترنتي را با استفاده از كارت هاي بانكي معمولي انجام داده باشيد، در رابطه با نحوه خريد و فروش اينترنتي، اطلاعات كافي خواهيد داشت.

حساب پرفكت ماني نيز تقريبا به همين صورت عمل مي نمايد. با اين پول ديجيتالي مي توان ارزهاي ديجيتال مانند بيت كوين دلار، يورو و حتي طلا خريد. اين ويژگي مهم  پرفكت ماني را از سيستم هاي مالي سنتي كه همواره با مشكلات زيادي رو به رو بودند، متمايز كند. شما مي توانيد به سادگي از طريق صرافي ها و يا وب سايت هاي خدمات دهنده ارزهاي الكترونيكي نظير پارسيان ارز و يا وب سايت رسمي پرفكت ماني، ارز ريالي و يا دلاري خود را مستقيما به پرفكت ماني تبديل كرده و سپس با استفاده از پرفكت ماني هاي تهيه شده، در وب سايت هايي كه از اين واحد پولي پشتيباني مي كنند خريد نماييد.


آنچه كه باعث مي شود پرفكت ماني و يا وب ماني كه يك ارز الكترونيكي ديگر مي باشد، طرفداران بسياري داشته باشد، اولا سادگي شارژ حساب و خريد و فروش با استفاده از آن مي باشد و ثانيا عدم نياز به احراز هويت هاي طولاني، پيچيده و گاها غير ممكني است كه در شارژ و يا افتتاح حساب هاي ديگري نظير ويزا كارت يا مستر كارت وجود دارد.

پرفكت ماني به طور رسمي اعلام كرده است كه به كاربران ايراني به طور مستمر خدمات رساني مي كند و حتي وب سايت رسمي خود را با زبان فارسي نيز ترجمه نموده و در دسترس مي باشد. با اين حساب كاربران مي توانند به سادگي اين ارز الكترونيكي را تهيه كرده و بدون انجام اعمال پيچيده براي دور زدن تحريم ها، به سادگي با استفاده از آن خريدهاي اينترنتي خود را از وب سايت هاي خارجي، انجام دهند.


كاربردهاي پرفكت ماني



•    قابليت خريد با استفاده از دلار، يورو، طلا 
•    قابليت جابجايي و انتقال بين حساب هاي مختلف
•    سادگي در فرايند افتتاح حساب، شارژ حساب و خريد
•    ارائه خدمات ويژه به كاربران فارسي زبان و عدم پيروي از سياست هاي تحريم امريكا
•    انتقال وجه به ساير كاربران اين شبكه
•    خريد از وب‌ سايت‌هاي مختلف (برخي وب‌سايت‌ها امكان پرداخت با پرفكت‌ ماني را دارند)
•    دريافت وجه از كاربران ديگر (مثلا به عنوان دستمزد در ازاي انجام پروژه‌هاي مختلف)
•    انجام پرداخت‌هاي منظم آنلاين (براي نمونه، براي تمديد ماهيانه حساب كاربري در سايت‌هاي مختلف)
•    دريافت سود به ازاي مانده حساب
•    قرض گرفتن و قرض دادن بر اساس شرايط مورد قبول كاربر
چهار شكل پس‌انداز در حساب پرفكت ماني
حساب هر كاربر در پرفكت‌ماني داراي چهار واحد اصلي دارايي است. كاربر مي‌تواند دارايي خود را به صورت يك يا چند تا از اين واحدها نگهداري كند. اين واحدها به شرح زير است:
•    دلار آمريكا (USD) بر حسب واحد پرفكت ماني (PM)
•    يورو (EUR) بر حسب واحد پرفكت ماني (PM)
•    طلا (Gold) بر حسب واحد پرفكت ماني (PM) معادل طلا بر حسب اونس
•    بيت كوين (Bitcoin)


انواع اكانت پرفكت ماني


خريد پرفكت ماني


بعد از اينكه شما در سيستم پرفكت ماني يك اكانت ساختيد(در مقالات بعدي نحوه ساخت و شارژ حساب پرفكت ماني را آموزش خواهيم داد) و مشخصات خود را رجيستر كرديد، ميتوانيد از سه نوع اكانت با قابليت هاي مختلف بهره مند شويد:

معمولي (Normal)

همانطور كه از نام اكانت ها پيداست؛ حساب معمولي در حقيقت ساده ترين اكانتي است كه شما در وبسايت پرفكت ماني و در ابتدا براي خود ميسازيد. لازم به ذكر است اين حساب هيچ محدوديتي براي كاربر ايجاد نميكند.

 

ارتقا يافته (Premium)

حساب ارتقا يافته به كاربراني تعلق ميگيرد كه اكانت خود به مدت يكسال فعال نگه داشته باشند. براي داشتن اين نوع حساب كاربري نيز فقط لازم است يك درخواست به بخش پشتيباني وبسايت پرفكت ماني بفرستيد. اما اگر اين سوال براي شما ايجاد شده كه چرا بايد چنين اكانتي داشته باشيد، در پاسخ بايد گفت با داشتن اكانت سالانه براي تمام تراكنش هاي شما، 2 درصد تخفيف اعمال خواهد شد و علاوه بر اين تراكنش ها و درخواست هاي شما نسبت به اكانت هاي معمولي در اولويت قرار خواهند داشت و در زمان سريعتري به بانك ارسال مي شوند.

همكار (Partner)

و اما حساب همكار (Partner) فقط مي تواند در اختيار بخش هاي مديريتي قرار بگيرد. اين يعني وبسايت ها و بيزنس هايي كه قصد دارند از سيستم پرفكت ماني براي پرداخت ها و تراكنش هاي خود استفاده كنند، ميتوانند از اين اكانت بهره مند شود. از جمله ويژگي هايي كه مي تواند كسب و كارها را به استفاده از پرفكت ماني جذب كند، كاهش 1.5 درصدي در كارمزد تراكنش هاي بانكي (چه واريز و چه برداشت) است.

ميتوان گفت سيستم مالي پرفكت ماني مي تواند براي تجارت هاي وابسته به اينترنت، بيشترين كاربرد را داشته باشد و در همين راستا، سياست هاي زيادي براي كاربردي كردن هر چه بيشتر پرفكت ماني براي كسب و كارها تعبيه شده است.

براي خريد پرفكت ماني به پارسيان ارز مراجع كنيد


امنيت پرفكت ماني


خريد پرفكت ماني


بسياري از تحليلگران كه سيستم مالي پرفكت ماني را بررسي كردند، بر اين باورند كه اين سيستم علاوه بر راحتي در استفاده براي مشتريان، از لايه هاي امنيتي زيادي برخوردار است. پرفكت ماني از ابزارهاي مدرن و آخرين تكنولوژي هاي موجود در توسعه پلتفرم هاي مالي استفاده ميكند.به همين دليل ميتوان گفت استفاده از پرفكت ماني ميتواند با كمترين ريسك ممكن انجام شود.

پرفكت ماني در مجموع از سه روش براي افزايش امنيت حساب‌هاي كاربران و تراكنش‌هاي آنها استفاده مي‌كند. اين سه روش عبارتند از:
•    بررسي آي‌پي (IP) كاربر
•    احراز هويت پيامكي
•    كارت كد

 

شيوه اول: بررسي آي‌پي (IP) كاربر

در هنگام ثبت نام در سامانه پرفكت ماني، آي‌پي كاربر به صورت خودكار ذخيره مي‌شود. در دفعات بعدي كه كاربر خواست به حساب خود وارد شود، بايد از همان آي‌پي اقدام كند. در صورت يكسان نبودن آي‌پي، كاربر بايد يك كد مشخص كه برايش تعيين شده را وارد كند.

شيوه دوم: احراز هويت پيامكي

در صورتي كه اين قابليت را فعال كرده باشيد، با هر بار وارد كردن نام كاربري و گذر واژه براي ورود به وب‌سايت پرفكت ماني، يك كد ويژه به گوشي شما ارسال مي‌شود. اين كد ويژه نقش رمز يك بار مصرف را دارد.

شيوه سوم: كد كارت (CodeCard)

در اين شيوه، يك كارت با تصوير گرافيكي از طريق ايميل براي كاربر ارسال مي‌شود. بر روي اين كارت چندين كد وجود دارد. كاربر براي انجام هر تراكنش يابد يكي از اين كدها را وارد كند.اين شيوه ساده يكي از روش‌هاي موثر تاييد تراكنش است. بسياري از موسسات بزرگ مالي دنيا نيز از اين روش استفاده مي‌كنند.

 


احراز هويت پرفكت ماني


پرفكت ماني از ابزار جالبي براي احراز هويت خود استفاده ميكند. اين ساختار مانند يك چشم مصنوعي عمل ميكند به اين صورت كه نميتواند چهره يا اطلاعات كاربران را فاش كند اما در عين حال اين قابليت را دارد تا اطلاعات و كامپيوتري كه كاربر با ان وارد شده را تاييد و شناسايي كند.
براي مثال اگر كاربر با آي پي ناشناخته يا ثبت نشده اي قصد ورود به سيستم را داشته باشد، سيستم اجازه ورود به او را نميدهد بعد از چك كردن ايميل و فرستادن ايميل شناسايي و اطمينان از حقيقي بودن شخص، اجازه صادر خواهد شد. ابزارهاي ديگري مانند 2FA و ارسال كدكارت به ايميل نيز از سري اقداماتي است كه براي بالا بردن اطمينان و امنيت در پرفكت ماني استفاده مي شود.


ريسك‌هاي پرفكت ماني


 

همانطور كه گفته شد، شركت پرفكت ماني در پاناما به ثبت رسيده است. پاناما كشوري است كه قوانين نظارت بر امور مالي چندان سخت‌گيرانه‌اي ندارد. براي نمونه، اين شركت (بر خلاف شركت‌هاي غربي) مي‌تواند دارايي كاربران خود را در فعاليت‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري كند. همين امر موجب بالا رفتن ريسك پس‌انداز پول در اين سامانه مي‌شود. اصلي‌ترين دليل عدم پذيرش اين ارز الكترونيك در بسياري از فروشگاه‌هاي بزرگ اينترنتي نيز همين است.


خريد پرفكت ماني


مزيت پرفكت ماني براي ايرانيان



با اين حال، با در نظر گرفتن تحريم‌هاي مختلف مالي عليه شهروندان ايراني، پرفكت ماني همچنان يكي از بهترين گزينه‌ها براي تراكنش‌هاي مالي با دنيا به شمار مي‌رود. شايد شما هم جزو كساني هستيد كه مايليد پول دستمزد خود (براي پروژه‌هايي نظير برنامه‌نويسي) را از مشتريان خارجي بدون دردسر دريافت كنيد. در اين صورت، اين روش گزينه خوبي باري شما خواهد بود. همچنين شايد به دنبال خريد كارت هديه براي سرويس‌هايي نظير آيتونز و گوگل هستيد. در اين صورت نيز، باز هم پرفكت ماني يكي از بهترين انتخاب‌هاي پيش رو به شمار مي‌رود.


دسترسي به حساب پرفكت ماني


كاربران براي دسترسي به حساب خود مي‌توانند از طريق وب‌سايت و نيز اپليكيشن گوشي اقدام كنند. اين اپليكيشن در دو نسخه اندرويد و نيز iOS در دسترس قرار دارد.

كاربران مي‌توانند از طريق اپليكيشن گوشي به خدمات زير دسترسي داشته باشند:

•    ايجاد / ورود به حساب كاربري
•    پرداخت
•    تبديل ارز
•    مرورسريع تاريخ معامله
•    واريز و برداشت پول از سيستم
•    فعال سازي / خريد الكترونيكي با استفاده از كوپن پرفكت ماني
•    اضافه كردن حساب هاي جديد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.